Panel Talk, Fishbowl, Keynote(s) co-curated by Stadt nach Acht
Clubsterben oder Clubleben? Zwischen Kulturauftrag und Kommerzialität13:30–15:00
90 min
Club U (downstairs)
he/him
Lighthouse / Praterstrasse / HVOB Mgmt
Vienna, Austria
He has been working in the music and events industry for 25 years. After completing his Master’s degree in Brand Management & Business Consulting, he lived and worked in New York and Berlin for several years. He started his career for 3 brand/advertising/creative agencies and has accompanied global lifestyle brands like Hugo Boss, DKNY, Timberland, BMW/Mini, Diesel Fashion. He also has created his own successful brands/club projects for Vienna based Pratersauna (sold in the meantime), Praterstrasse as well as festivals in Croatia, South Africa, Bad Gastein, Zanzibar (all under his own Lighthouse Festival Brand) and he still oversees the music management of the internationally renowned Austrian band HVOB.
Er arbeitet seit 25 Jahren in der Musik- und Veranstaltungsbranche. Nach dem Abschluss seines Masterstudiums in Brand Management & Business Consulting lebte und arbeitete er mehrere Jahre in New York und Berlin. Er begann seine Karriere bei drei Marken-/Werbe-/Kreativagenturen und begleitete globale Lifestyle-Marken wie Hugo Boss, DKNY, Timberland, BMW/Mini und Diesel Fashion. Außerdem hat er eigene erfolgreiche Marken/Clubprojekte für die in Wien ansässige Pratersauna (die mittlerweile verkauft wurde), Praterstraße sowie Festivals in Kroatien, Südafrika, Bad Gastein und Sansibar (alle unter seiner eigenen Marke Lighthouse Festival) ins Leben gerufen. Zudem überwacht er weiterhin das Musikmanagement der international anerkannten österreichischen Band HVOB.
Panel Talk, Fishbowl, Keynote(s) co-curated by Stadt nach Acht
Clubsterben oder Clubleben? Zwischen Kulturauftrag und Kommerzialität13:30–15:00
90 min
Club U (downstairs)